ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: γκρί κολάν, cropped μπλουζάκι και suede blazer σε καμηλό χρώμα
 

«Περιμένοντας τους γύπες»,  Γιώργος Κλεφτογιώργος

Ο γνωστός στιχουργός Γιώργος Κλεφτογιώργος έγραψε πάλι!

Ανδρονίκη Λασηθιωτάκη

Ανδρονίκη Λασηθιωτάκη

Εκδόσεις Καστανιώτη

Σελ.: 264

Αν το όνομα Γιώργος Κλεφτογιώργος σας λέει κάτι αλλά έχετε κολλήσει και δεν θυμάστε πού το έχετε συναντήσει, σας θυμίζω πως είναι ο άνθρωπος που έχετε σιγοψιθυρίσει σίγουρα τους στίχους του. Στίχους που μιλούν για τον έρωτα, στίχους που ξεχειλίζουν από πρωτοφανή δυναμισμό και καταφέρνουν να αποδώσουν τα πιο δυνατά συναισθήματα. Γνήσια ερωτικός, ο Κλεφτογιώργος,  αλλά και εντυπωσιακά ανήσυχος, πραγματεύεται τα θέματά του με μια χροιά σχεδόν πολιτική. Αν επισκεφθείτε τον ιστότοπό του https://kleftogiorgos.gr/ θα δείτε πως κάπως έτσι χαρακτηρίζεται η δουλειά του ενώ έχετε τη δυνατότητα να ακούσετε τραγούδια, που ερμηνεύτηκαν από πολύ γνωστούς Έλληνες καλλιτέχνες, που αγαπήσατε. 

 

Εκτός από στιχουργός, ο Κλεφτογιώργος από το 2019 έχει κυκλοφορήσει 3 μυθιστορήματα από τις εκδόσεις Καστανιώτη. Το 2019 κυκλοφόρησε το πρώτο μυθιστόρημα του, με τίτλο “Κράτησε κανένας για ταξί;”, το 2022 το “Μη με ψάξεις στο Μπουένος Άιρες” και το 2024 κυκλοφόρησε το τελευταίο του μυθιστόρημα με τίτλο “Περιμένοντας τους Γύπες”.

[...]είχα την αίσθηση πως δεν διάβαζα έναν Έλληνα συγγραφέα.

Το πεζό του έργο, ξεκάθαρα είναι επηρεασμένo από το κίνημα του Μαγικού Ρεαλισμού, των κορυφαίων συγγραφέων της λατινικής Αμερικής όπως οι Γκάμπριελ Γκαρσία Μάρκες και Κάρλος Φουέντες, πράγμα που αναφέρεται και στο βιογραφικό του πιο κάτω και επιβεβαιώνει όσα αισθάνθηκα διαβάζοντάς τον. Αφού, ενώ διάβαζα το βιβλίο του με τίτλο “Περιμένοντας τους Γύπες” είχα την αίσθηση πως δεν διάβαζα έναν Έλληνα συγγραφέα. Μου θύμιζε λίγο Μάρκες, λίγο Φουέντες ενώ ήταν ξεκάθαρος ο δυναμικός χαρακτήρας και η ευαισθησία της γραφής του.

"Ακούγεται ένας αναστεναγμός, σαν να έρχεται απ’ τα έγκατα της γης, το μυαλό του έχει αρπάξει φωτιά, δέχεται μια ξαφνική καταιγίδα από φιλιά σε ολόκληρο το γυμνό κορμί του, δεν ελέγχει τίποτα τώρα, καίγονται τα χρόνια του ένα ένα σαν ξερόκλαδα. Καίγεται η τρομακτική δεσποινίς Γκρέτα, μαζί με την αίθουσα του κατηχητικού, καίγονται τα εμβατήρια και η μουσική από τις ερπύστριες των τανκς, καίγονται οι σημαίες και οι θετοί γονείς του με τα ψεύτικα παράσημα. Καίγεται ο φόβος και, ναι, επιτέλους, καίγεται η ζωή του, οι στάχτες σχηματίζουν ένα πρόσωπο που δεν μοιάζει με το δικό του. ..... Ουρλιάζει, χαροπαλεύει, νιώθει πως πεθαίνει πάλι όπως στο δασάκι, και το χαίρεται. Ναι, πεθαίνει, φεύγει ο παλιός του εαυτός, τώρα γεννιέται από άλλη μάνα, που το γάλα της είναι γλυκό. Κλαίει σαν μωρό. Τον αγκαλιάζει τρυφερά, τον σκεπάζει με τα φιλιά της." (απόσπασμα)

Πρόκειται για μια ιστορία έρωτα. Μια διαφορετική ιστορία έρωτα όμως, αφού διαδραματίζεται σε ένα περιβάλλον που συντείνει έντονα στην εξέλιξη της ιστορίας αλλά και όσων εισπράττουμε διαβάζοντάς την. Προβληματίζει έξυπνα με μια εξαιρετική αίσθηση του χιούμορ, χωρίς να έχει σκοπό να δώσει απαντήσεις. Παραθέτει πικρές αληθείες, που απογοητεύει η συνειδητοποίησή τους. Το κείμενο χαρακτηρίζει έντονα η καλή αισθητική από κάθε άποψη. Υπάρχει αφηγηματική ισορροπία και αρμονία χωρίς ποτέ να γίνεται αδιάφορη η βαρετή, πράγμα που καθιστά ευχάριστη και ενδιαφέρουσα την ανάγνωσή του.

Είναι ένα βιβλίο που πιστεύω θα ευχαριστηθούν τόσο άνδρες όσο και γυναίκες λάτρεις της καλής λογοτεχνίας, το πρώτο βιβλίο του Κλεφτογιώργη που έχω διαβάσει και σίγουρα θα ανατρέξω και για όλα τα προηγούμενα.

Αναζητήστε το στα Βιβλιοπωλεία PARGA εδώ.

lasithiotakisa@sppmedia.com

Από το οπισθόφυλλο: Υπάρχουν πράγματι πεινασμένα παιδιά στην Αφρική; Και αν όχι, τι θα έκαναν οι ευεργέτες τους χωρίς αυτά; Ποιοι είναι οι γύπες και ποιοι οι άγιοι; Αλλάζει βούλες η καμηλοπάρδαλη; Κλαίει ο ταύρος για τον ταυρομάχο; Μέχρι πού μπορεί να φτάσει κάποιος για έναν έρωτα; Και τι θα ήταν έτοιμος να θυσιάσει; Είναι ίδιος ο έρωτας στις Βρυξέλλες και στη Μοζαμβίκη; Και πότε σου φαίνεται πιο δυνατός: όταν τον γνωρίζεις για πρώτη φορά ή όταν απαρνιέσαι όσους γνώρισες ως τώρα; Μπορεί να γίνει πιο καυτός κι απ’ το καμίνι της ερήμου; Υπάρχουν άραγε απαντήσεις για όλα αυτά; Και τελικά μας είναι απαραίτητες; Η ιστορία μιας ευρωβουλεύτριας κι ενός ορθόδοξου επισκόπου με φόντο μια φιλανθρωπική αποστολή στην Αφρική, μέσα από μια συναρπαστική, τρυφερή και χιουμοριστική αφήγηση, που δεν επιδιώκει να δώσει απαντήσεις αλλά να φωτίσει μια άλλη πλευρά της ζωής, παράξενη και γοητευτική, στα γνώριμα μονοπάτια του «μαγικού ρεαλισμού» που μας έχει συνηθίσει ο συγγραφέας.

Για τον συγγραφέα: O Γιώργος Κλεφτογιώργος γεννήθηκε στην Αμφιλοχία και μεγάλωσε στην Αθήνα.Ασχολείται με τη στιχουργική κάνοντας μια σημαντική καριέρα στην ελληνική δισκογραφία, με περισσότερα από 300 τραγούδια. Έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό από τις πολλαπλές και επιτυχημένες συνεργασίες του με κορυφαίους συνθέτες, όπως: Γιάννης Σπανός, Χρήστος Νικολόπουλος, Αντώνης Βαρδής, Νίκος Κυπουργός, Φίλιππος Πλιάτσικας, Θανάσης Πολυκανδριώτης, Χρυσόστομος Καραντωνίου, Διονύσης Τσακνής, Λάκης Παπαδόπουλος, Γιάννης Ζουγανέλης, Πέτρος Βαγιόπουλος κ.α. Τα τραγούδια του έχουν ερμηνεύσει επίσης κορυφαίοι ερμηνευτές, όπως οι: Γιώργος Νταλάρας, Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Σωκράτης Μάλαμας, Στράτος Διονυσίου, Δημήτρης Μητροπάνος, Αντώνης Καλογιάννης, Ελένη Βιτάλη, Γλυκερία, Άλκηστις Πρωτοψάλτη, Λίτσα Διαμάντη, Σοφία Βόσσου,
Πίτσα Παπαδοπούλου, Σταμάτης Κόκοτας, Πασχάλης Τερζής, Δημήτρης Δημόπουλος, Χριστίνα Μαραγκόζη, Ελπίδα, Μελίνα Κανά, Ιουλία Καραπατάκη, Μανώλης Λιδάκη, ο Άγγελος Διονυσίου κ.α Το 2008, το τραγούδι του «Να κοιμηθούμε αγκαλιά», σε μουσική Σοφίας Βόσσου και ερμηνεία Βασίλη Παπακωνσταντίνου, ψηφίστηκε ως το τραγούδι της χρονιάς από ακροατές ελληνικών ραδιοφωνικών σταθμών και σταθμών της Ομογένειας. Επίσης συνεργάστηκε με τον Παντελή Βούλγαρη, γράφοντας 3 τραγούδια για τις ανάγκες της ταινίες “Όλα είναι δρόμος”. Για πολλά χρόνια ασχολήθηκε και διεκδίκησε ενεργά την δικαιότερη απονομή δικαιωμάτων για τους Έλληνες δημιουργούς. Οι στίχοι του μιλούν για τον έρωτα, ξεχειλίζοντας από πρωτοφανή δυναμισμό και καταφέρνοντας να αποδώσουν τα πιο δυνατά συναισθήματα. Γνήσια ερωτικός, αλλά και εντυπωσιακά ανήσυχος, πραγματεύεται τα θέματά του με μια χροιά σχεδόν πολιτική. Έχει ήδη κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις Καστανιώτη το βιβλίο του με τίτλο: «Τι χρώματα να βάλω στη φωνή μου», στο οποίο έχει συγκεντρώσει τους στίχους από 72 αγαπημένα τραγούδια του. Προλογίζοντας το βιβλίο ο Μάνος Ελευθερίου γράφει: «Ο Γιώργος Κλεφτογιώργος συνεχίζει επάξια στους στίχους των τραγουδιών του, την παράδοση εκείνων των στιχουργών που ύμνησαν με πάθος τη γυναίκα, τον έρωτα και την αγάπη». Στην εφημερίδα Athens Voice 18-24 Μαΐου 2017, σε συνέντευξή του, επίσης ο Μάνος Ελευθερίου αναφέρει τον Γιώργο Κλεφτογιώργο, ως έναν από τους σπουδαιότερους στιχουργούς της Ελλάδος. Ο ίδιος, τέλος, στο βιβλίο του «Είναι αρρώστια τα τραγούδια», εκδόσεις Καστανιώτη 2002, αναφέρει μεταξύ άλλων σημαντικών ονομάτων, τα τραγούδια των οποίων, όπως σημειώνει, θα έπρεπε να έχουν γίνει ανάρπαστα και το όνομα του Γιώργου Κλεφτογιώργου. Παράλληλα με το στιχουργικό του έργο, από το 2019 έχει κυκλοφορήσει 3 μυθιστορήματα από τις εκδόσεις Καστανιώτη. Το 2019 κυκλοφόρησε το πρώτο μυθιστόρημα του, με τίτλο “Κράτησε κανένας για ταξί;”, το 2022 το “Μη με ψάξεις στο Μπουένος Άιρες” και το 2024 κυκλοφόρησε το τελευταίο του μυθιστόρημα με τίτλο “Περιμένοντας τους Γύπες”. Το πεζό του έργο, είναι επηρεασμένo από το κίνημα του Μαγικού Ρεαλισμού, των κορυφαίων συγγραφέων της λατινικής Αμερικής όπως οι Γκάμπριελ Γκαρσία Μάρκες και Κάρλος Φουέντες. (https://kleftogiorgos.gr/)

Ανδρονίκη Λασηθιωτάκη: Τελευταία Ενημέρωση

X